Hejdå 2014, välkommen 2015

Jag minns när jag satt på min förra blogg och skrev ett inlägg om 2013. Om hur magiskt det året hade varit och att det var svårslaget. Helt ärligt, det är fortfarande svårslaget. Jag hann mycket det året, jag köpte lägenhet, gifte mig och fick min underbara dotter. De tre stora sakerna hände samma år. 

2014 har varit bland de mysigaste året jag har upplevt. Jag har varit hemma nästan hela året med min dotter. Från en liten bebis med massa mys till utveckling följd av krypa och till slut gå. Nu springer hon runt som en galning här hemma. Hela sommaren har vi varit lediga och bara åkt runt. Först 7 veckor i Sverige då vi var lite överallt och sen tre veckor utomlands. En helt perfekt sommar med min familj. 

Jag bestämde mig för att söka till en utbildning och blev antagen på linneuniversitetet. Det blev starten på tre års plugg som väntar. En termin har passerat, 5 återstår.. 

Jag har inte återgått till mitt jobb men jag har gett min chef tider som passar mig då jag vill jobba lite och får de tiderna så jag jobbar några dagar och helger när det helt enkelt funkar. Jag kommer vara kvar på mitt jobb under tjänstledigheten är tanken än så länge iallafall. 

Jag har fått se min dotter växa och bli ett barn. Från att hon va mini mini och bara låg där till en flicka, ett barn, en individ med egen vilja. Det har varit helt underbart att få följa hennes utveckling det första året och det ska bli ännu roligare att få följa henne även det andra året. Minella skulle börjat i dagis nu i mars 2015, men då jag pluggar och har möjlighet att ha henne hemma så kommer hon inte att börja då utan vi har istället ändrat och sökt till augusti 2015, och den enda anledningen till det är för att vi kan. Jag kan ha henne hemma och därför ska jag ha det. 

Jag ser fram emot 2015. Ett förhoppningsvis år fyllt med kärlek. Ett år med nya äventyr med min familj. Ett år med mitt barn. Ett år med nya semestrar och kanske ett år med ett husköp ;) Det jag önskar mig är kärlek, hälsa och skratt!! 

Så hejdå 2014 och välkommen 2015 <3 
Allmänt | |
Upp