Uppmärksamhet

Minella är inne i en fas där hon hela tiden vill ha ens fulla uppmärksamhet. Jag måste se henne, titta på henne, prata med henne osv osv. Hela tiden! Så fort jag pratar med R skriker hon och vi måste titta på henne och prata med henne istället. Denna tid är väl sådan och medan hon är vaken är min telefon undanlagd bland annat, hon får all uppmärksamhet så att hon inte ska behöva kämpa för den. Hon är i en period där det är så och även om det kan vara krävande så varar det inte för evigt. Hon har med tiden också blivit allt mer och mer bestämd. Det är jätte svårt att få henne att sluta med något hon inte vill, eller att inte ge henne något hon vill ha. Min bestämda dam, undra hur det ska gå ju äldre du blir. 

Idag hade jag föreläsningar, möten och info i skolan hela dagen. Resten av veckan är jag ledig förutom jobb på lördag. Vi har en annan sak på gång också och jag tror det kan bli riktigt bra, mer om det längre fram. 
God natt!


Allmänt | |
Upp